Ben kimim?

Fotoğrafım
Figen kendi halinde biri. Gezmeyi, yeni yerler gormeyi sever ama aliskanliklarindan vazgecmeyi sevmez. Burada o size neyi anlatmak isterse o var, okumak isterseniz cok sevinir ama istemezseniz uzulmez :-)

6 Temmuz 2012 Cuma

Kanguru...Sling...vs.vs.vs.

Bebek sahibi olunca anlıyor insan...Bebek taşımak ayrı bir iş!!!
Nedense bir ton para verip aldığımız pusetlerde bebkler oturmak istemez, en fazla 10 dakika sonra mızmızlanmaya başlar ve kucak isterler.
Tabi bebeği kucağa almak hem insan acayip bir mutluluk verirken bir taraftan da acayip bir efor gerektiriyor.
Hem kollarınız kopuyor, hem de sırtınız beliniz ağrıyıp duruyor.

Herkes duymuştur, eskiden beri "kanguru" diye birşeyler satılır ama pek memnun olan görülmemiştir. Ya insanın belini ağrıtır derler yada boynunu.

Çok değil birkaç yıl önce ise yeni moda kangurular çıktı, adlarına "sling" diyorlar. Çeşit çeşit sling var, internette bir arayın bakın en z 4-5 çeşit sling bulursunuz. Aslında temel olarak sling bebeği kendi vücudunuza bağlarmışsınız gibi tutan kumaş parçaları diyebiliriz.

Biz de bu taşıma serüveninin yolcularındanız. Bir dolu araştırma, forum ve kullanıcı görüşü aldıktan sonra yine de 3 farklı çeşit almak durumunda kaldık.

Öncelikle Slingo Hug aldık. Buyrunuz fotoğrafı aşağıda...
  
Temel olarak bebeği içine geçirip uzun kuşağını yukarıdan belinize doğru dolayıp bağlamanız lazım. Ama ben bir türlü bunu kullanamadım. Bir kere bebeğin bacaklarını koyacağınız yer o kadar ayrık ki büyük insan otursa yeridir. Mümkün değil bebeği oturtamıyorsunuz. Hadi bebeği içine koyduk diyelim, bu sefer sağdan soldan üstten aşağıdan kuşağını bağlarken cinnet geçirdim attım kenara. Gitti 129 TL :(







Baktık olmuyor, bizim beyefendinin kucak olayı haddini aştı. Kıydık paraya BabyBjorn Carrier Air aldık. Buyrunuz fotosu...

İlk zamanlar henüz 5 aylıkken iyiydi, bebek ister bana ister öne dönük lay lay lom geziyorduk. Ama bebek ağırlaştıkça(yaklaşık 7-8 kilodan sonra) belimi acayip ağrıtmaya başladı. Halbuki 12 kiloya kadar kullanılır deniliyor ve arkası da bele oturan ve çok yük bindirmeyen bir şekilde tasarlanmış deniliyor ama sanırım biz beceremedik, olmadı 3-4 ay verim aldık, sonra koyduk kenara. Gitti 300 TL :(




Son şans artık değişik bir alternatif BabaSling denedik. Fotosu aşağıda...

Henüz 3-4 aylıkken almıştım ama o zamanlar içinde durmak istememişti. Bu da boşa gitti diye düşünürken 10 aylık olduğunda artık etrafın farkına iyice varıp kucak olayını da azaltınca bir de bunu deneyeyim dedim.
Internet sitesinden de göreceğiniz gibi bunu emzirme pozisyonundan uyutmaya, oturtma ve sırta alma pozisyonlarında da kullanabiliyorsunuz. Benim en rahat ettiğim ise onde oturtarak gezdirme pozisyonu. BabyBjorn gibi beli de ağrıtmıyor. Sadece omuza biraz yük bindiriyor ama onu da aşağı yukarı oynayarak azaltabiliyorsunuz. İstersem öne baktıracak şekilde de içine oturtbiliyorum. Hem de kumaşı çocuğu klimalı ortamlarda koruyor, iyi oluyor ama yazın biraz terletiyor.



Yani en nihayetinde 100 TL verip aldığım bu sling en memnun kaldığım oldu, şükür şimdilik rahat kullanabiliyorum. Tabi birkaç ay içinde ne olur ne değişir, yeni bir sling daha keşfeder miyim bilinmez ama Alp'in kilosu arttıkça hiçbir sling işe yaramayacak görünüyor. Ya Alp pusetle barışacak yada ben pes edip slingsiz klasik taşıma modellerinde karar kılacağım :)

Buyrun bu da benim babasling'li ve Alp'li fotom :)

Hiç yorum yok: